חדשות הספנות 2

מבזק 1: "…חזרתי לא מזמן מכווית," מספר לי איש אחד, (פרופסור, VIP רציני); "היה לי חדר במלון רמאדה כווית. הגעתי בלילה, אבל בבוקר התברר לי שזה מלון שהיה פעם אנייה; עליתי לגשר, וראיתי שלט נחושת צנוע: א.מ. ירושלים. אני פיקחתי על הבנייה של האנייה הזאת בגרמניה ב-1956. על הארובה עוד יש שני פסים כחולים ושבעה כוכבים, אלה מהדגל של הרצל."

מבזק 2: מתוך מכתב: "אני מקווה שתוכל לעזור לי. הפניה שלי איננה שגרתית. במהלך החודשים האחרונים קיימתי מחקר בדבר זהותה העלומה של יתומה ניצולת שואה, אשר הגיעה לארץ בתום מלחמת העולם השניה, ולא ידעה מי היא ומי משפחתה. במהלך המחקר, גילינו כי היתומה הגיעה ביום 28.2.1946 לנמל חיפה ממרסיי על סיפונה של אנית הקיטור Cairo City. ברשימת העולים שהגיעו באותה אוניה היא מופיעה כ- הילדגרד דונדורף.
בעתון פלסטיין פוסט בידיעה מיום 15.3.39 דווח כי האניה תחל לפקוד את נמל חיפה בכל שבועיים בימי ג' וכי ה"ה דיזנגוף מונו כסוכנים כלליים של האוניה לפלשתינא. אני מחפש תמונה של האוניה הנ"ל (באופן כללי) וכן תמונות של האוניה הנושאת את קבוצת היתומים אשר הגיעה על סיפונה. הגעת היתומים על סיפון האוניה זכתה לסיקור עתונאי, ותמהתי שמא יש בידיכם תיעוד כלשהו אודותיה."

2 תגובות בנושא “חדשות הספנות 2”

  1. הפסים והכוכבים של דגל הרצל – האם הם חרגו מהצעה לדגל הלאומי בלבד, והפכו לסמל צים או משהו כזה?

  2. סליחה על האיחור בתשובה:
    הכל אמיתי, לעת עתה.
    ונכון, הדגל של הרצל הפך לסמל של צים.
    שבעת הכוכבים מסמלים את שבע שעות העבודה היומיות של החברה המתקדמת שתקום כאן. הרקע הלבן הוא החיים החדשים והטהורים.

השאר תגובה