24

ראינו את העונה השניה של "24". ב-DVD, ברצף, בלי פרסומות. אני מניח שאם היינו קבוצת מיקוד התסריטאים היו די נבהלים מכך שלפעמים פרצנו בצחוק לבבי כשהתרחשה עוד אחת מהתהפוכות הדרמטיות, שמופיעות שם כל חמש דקות בערך. ואולי לא – הם די מתוחכמים ואולי צפו את זה שהשעיית אי-האמון (זה המינוח העברי?) תימתח אל הקצה, ומעבר לו.

בשלב מסוים נזכרתי בספר שקראתי לפני שנים, מאת אומברטו אקו. לא אחד מספריו הפופולריים – עבודה אקדמית. סמיוטיקה, נו. הוא הסביר שם באופן משכנע וחינני מדוע הסיפור של הסרט E.T. אינו אלא חזרה על הנאראטיב הבסיסי של חיי ישו בברית החדשה. אני לא זוכר את הפרטים, אבל בקווים כלליים: אי.טי., כמו ישו, יורד מהשמיים; יש לו קשר מיוחד עם ילדים ("אֹמֵר אֲנִי לָכֶם אִם־לֹא תָשׁוּבוּ לִהְיוֹת כַּיְלָדִים לֹא תָבֹאוּ אֶל־מַלְכוּת הַשָׁמָיִם" – הבשורה על פי מתי, י"ח, 3); הוא עושה נסים ויש לו כוחות ריפוי אלוהיים (האצבע הזוהרת, זוכרים?) מהרגע שנחת כאן, אי.טי נרדף – ע"י מדענים ופקידי הרשויות, כמו ישו בזמנו ע"י המלך הורדוס. ובסופו של דבר אי.טי מת – כמו ישו על הצלב – וקם לתחייה, ולבסוף עולה השמיימה. מסתבר שגם נוצרים מאמינים מאמצים בחיבה את הרעיון הזה.

(להלן, אגב, ספוילר, למי שלא ראו את הסדרה. לא שאכפת לי באמת. 24 לא ממש שווה את זה.)

נזכרתי ב-ET מכיוון שבאחד הפרקים הסוכן המיוחד ג'ק בּאוּאֶר – שכבר הציל, שעה שעתיים קודם, את אוכלוסיית לוס אנג'לס מהכחדה – נתפס על ידי הרשעים, ועובר ענויים קשים. הוא תלוי, עירום, בפרקי-ידיו, ומענהו חותך אותו, בין השאר, בצד שמאל של חזהו – כאן התחלתי לחשוב על פצעיו של אדוננו ישוע – ואחר כך, כמובן, מת מוות קליני, וקם לתחייה. בּאוּאֶר, אין ספק, הוא ישו המושיע. אני תוהה מיהו הנשיא השחור הראשון, פלמר, בסיפור הזה.

3 תגובות בנושא “24”

  1. אומרים שיש רק 80 סיפורים מקוריים בעולם וכל תוצר אחר הוא גרסה שמתבססת על הנוסחאות שלהם. אז עזוב את הבמאים, הם לא אשמים.
    אבל אני חייבת לחלוק עליך בעניין 24. בז'אנר הטלוויזיוני זו הסדרה הטובה ביותר בתחומה שנעשתה אי פעם ואומרת לך את זה מישהי שלא סובלת סדרות טלוויזיה בסגנון הזה ומצאה את עצמה מכורה להחריד. בתכנון שלי גם לפשוט על העונה השנייה ב-DVD ולי דווקא אמרו שהיא טובה יותר מהראשונה שזה דבר שנשמע לי בלתי אפשרי להתעלות עליו. אבל טוב, על טעם וריח…

  2. והסידרה בהחלט ממכרת – עובדה שראיתי הכל. אבל יש משהו משעשע, תודי, בגיוס האלמנטים הנוצריים באופן גלוי כל כך. ב-ET זה היה פחות מובן מאליו.
    לדעתי עונה II חורקת פה ושם, ומלאה פירכות עקרוניות, ובעיקר אמורים הדברים בבתו של באואר, ילדה מעצבנת להחריד – עובדה שכל מיני אתרי מעריצים עושים ממנה מטעמים. בעונה השלישית גם היא תעבוד ב-CTU.

השאר תגובה