בת-הים הקטנה ועוד יונקים ימיים.

 

חידה ופתיון, והנה התשובה

שלשום – במקרה נודע לי – היה יום ההולדת של הנס כריסטיאן אנדרסן. אולי לכבוד התאריך קיבלתי דוא"ל – שנחת מן הסתם בעוד תיבות רבּוֹת מספור – ובו סדרת תמונות מבעיתות. הכותרת הייתה "מדהים! בתולת-ים שנמצאה במרינה בשנגחאי!"

לא אכריח אף אחד לצפות בתמונות טורדות-המנוחה הללו, שנראות כמו וריאציה על המפלצות של ה.ר. גייגר (אבא של הנוסע השמיני) –  אבל מיד נזכרתי בפי.טי. בּארְנוּם הגדול ובבתולת-הים מפיג'י. את הפרטים על התרגיל, שהיה, אולי, השראה ליצרני הספאם הנוכחי, אפשר לקרוא באתר המוקדש להונאות מפורסמות. בקיצור נמרץ: בּארְנוּם, בעל קרקס רב-מעללים, שלא בחל בשום מניפולציה של המונים ואולי לכן יש המכנים אותו "שייקספיר של הפרסום," חבר ב-1842 לאיזה דוקטור גריפין, חוקר טבע אנגלי, שהניח את ידו על ממצא נדיר: בת-ים אמיתית. אלפים נהרו לראות את פלא הטבע האגדי; אבל 'גריפין' היה בעצם נוכל בשם לוי לימן, שותפו לדבר עבירה של בארנום. בתהים הייתה מין בובה מפלצתית. מענין: איש אפילו לא מנסה לשכנע אותנו שבת-ים יפת תואר, כמו הפסל בקופנהאגן, היא אמיתית; כשרוצים ליצור אמינות, הולכים על משהו גרוטסקי עד זוועה; כיעור מפוּסל בפרטנות דקדקנית.

 

ההמשך – כאן

 

דולפינים, לוויתנים, ג'ירפות.

 

הדולפינים 'תלומי השן' שהגיעו לחיפה יצרו כותרות מכאן ועד סיאטל; הלילה עזב את נמל הקישון לוויתן קטן, כנראה גור של לוויתן מצוי.

 

התמונות באדיבות אח שלי.

 

התמונות לא מעניקות קנה מידה הולם, המאפשר להתרשם מגודלו של הלוויתן – מה גם שמדובר בגור. אפשר, לצורך כך, להתלות באילן גדול הממחיש את היטב את המימדים האמיתיים של לוויתן בוגר:

 

"הביטו במלח, הקרוי הקַּצָּץ, הקרב עתה לגשת, ובעזרתם של שני בעלי-ברית הוא עומס על שכמו את הגרָנְדיסימוּס, כפי שמכנים זאת הספנים, ובכתפיים שחוחות הוא כושל משם, כמו היה גְרֶנָדִיר הנושא את חברו המת משדה הקרב..ולבסוף תולה אותו, פרוש היטב, להתייבש על החיבל...וכאשר מקצרים אותו בשלושה רגל בערך, בצד המחודד והצר, ואז חותכים שני חריצים לידיים בקצה השני, מחליק הוא את כל גופו פנימה. כעת ניצב בפניכם הקַּצָּץ, עוטה את בגדי-השרד של כהונתו בתפארתם. מאז ימים קדומים מכדי שיזכרום בני-מסדרו, המעטה הזה לבדו יגן עליו כל צרכו, שעה שיעסוק בפולחנים המוזרים של תפקידו."  

[הרמן מלוויל, מובי דיק. מתוך הפרק "הגלימה," המתאר את הטיפול באיבר-המין של הלוויתן הניצוד.]

 

והנה עוד יונק ימי: שתי ג'ירפות צעירות מגן החיות התנכ"י יצאו שלשום למסע ימי לסינגפור. הבה נקווה שמסען יעבור בנעימים והן לא יסבלו ממחלת-ים. במטוס, אם תהיתם, קשה להוביל ג'ירפות, בגלל מגבלת הגובה.

 

 

צילומים: יעקב גילסטרון  

 

7 תגובות בנושא “בת-הים הקטנה ועוד יונקים ימיים.”

  1. האם הביקורים של היונקים הימיים בנמל חיפה הם מקריים, או שהם נדחקים מאיזורי המחייה שלהם בלב-ים עקב דייג מאסיבי?

  2. היי אני פשוט חולה על כל נושא של בנות הים ושמעתי שאמרו שמצאו שלד של בת ים ואני לא מוצאת את התמונות אני יכולה בבקשה לבקש שתשלח לי לאימייל או שתשים אותם פה ?

  3. ברור שזה אמיתי לחברה שלי סבא שלה צלל בים ופתאוםם תקפו אותו כמה בנות ים והוא נפתרר….
    ובנות ים מכנות בבנות שהם הולכות עם בנים והם לא והם יכולות לרצוח את הבנותת….

השאר תגובה